יתרונה היחסי של היפוקמפוס אל מול המתחרים בתחום ההעשרה המדעית:

יתרונה העצום של היפוקמפוס אל מול שאר מפעילי תכניות ההעשרה בשוק היום הוא ביכולת בניית מערכי שיעור חווייתיים, מסקרנים ומתובלים בהומור מצד אחד, תוך שילוב ייחודי של שלל עזרים, מוצגים ואוספים מוזיאליים יקרי ערך שאין שני להם בארץ, ואשר זמינים לסגל המדריכים לשימוש שוטף מצד שני.

משילוב יתרונות אלו יחד נוצר אפקט סינרגי חזק מאד המביא את התלמידים לחוויית לימוד רב חושית אינטראקטיבית ומעצימה.
אפקט חווייתי זה מגביר הן את המוטיבציה והרצון של התלמידים להגיע לשעורים וללמוד, הן את האפקטיביות של תהליך הלמידה בשעור ואת כמות החומר שמוטמע אצל התלמידים, ואף מעורר את התלמידים להמשך מחקר ולמידה אוטונומית גם לאחר שהשעור הסתיים.

האתגר בפיתוח מערך לימודי מדעי:

כאמור, האתגר הגדול ביותר בעת בניית מערך לימודי מדעי הוא בהסרת המחסומים השונים המונעים מהקהל להפתח, לקלוט לספוג ולהבין את החומר המורכב והמופשט העומד בבסיס הנושא המדעי המועבר בשעור.
מחסומים אלו כוללים אלמנטים אובייקטיביים כגון: מחסור בידע קודם, מחסומי שפה וז'רגון מקצועי, עומס של פרטים טכניים, ניסוח מדעי מורכב ונוסחאות מדעיות, כמו גם אלמנטים סובייקטיביים כמו רתיעה אישית מהחומר המדעי הנובעת בדרך כלל מנסיון קודם לא מוצלח בהתמודדות עם הנושא.
פרט לאתגר המדעי ישנם כמובן אתגרים פדגוגיים המתקיימים בכל שיעור באשר הוא כגון הצורך בהגברת המוטיבציה אצל התלמיד, גירוי הסקרנות, גיוס הקשב ותשומת הלב וכו'.
בהתמודדות עם כלל החסמים הנזכרים לעיל יש לתת מענה לכלל הגורמים השונים דבר שאינו פשוט כלל ועיקר.

אנו בהיפוקמפוס למדנו כי הדרך הטובה ביותר להוריד את מרבית החסמים היא על ידי הפיכת השיעור או ההרצאה לחוויה מסעירה מבדרת ונעימה, שמעבירה את החומר המדעי המורכב בצורה לא שגרתית ומפתיעה.
ואת זה אנחנו יודעים לעשות הכי טוב!

בניית מערך מנצח:

לצוות המפתחים של היפוקמפוס ולעומד בראשה, כשרון ונסיון רב ביכולת ניסוח, הפשטה והצגה של נושאי המדע המורכבים בצורה ברורה נהירה ואינטואיטיבית.
במהלך פיתוח המערכים עומדת בראש ובראשונה מטרת העל והיא "החוויה". ראשית מפותח החלק החווייתי והאינטראקטיבי של המערך, ורק אחר כך, נארג סביבו החלק התיאורטי והאקדמי.
בהתאם משולבים כלל העזרים החזותיים, המצגות, הסרטונים, דפי העזר, ההדגמות והמוצגים הייחודיים המאפשרים לתלמיד לראות ולהכיר את הנושא הנלמד ממקור ראשון וללא מתווכים.
והרי ידוע ש"תמונה אחת שווה אלף מילים" ובמקרה שלנו "מוצג אחד שווה אלף מילים".

540241_10151343159934676_1327928077_n

 העזרים הייחודיים והאוספים הנדירים של היפוקמפוס:

כאמור, אחת הדרכים לפשט רעיון מורכב היא ע"י שימוש בעזרים חזותיים, הדגמות וניסויים הממחישים את התופעה המדעית מצד אחד, ומסעירים את הדמיון של התלמידים מצד שני.
אנו בהיפוקמפוס בונים כבר מספר שנים אוספים נדירים של מגוון מוצגים ברמה מוזיאלית מעולם המדע והטבע.
אוספים אלו כוללים בין היתר:

  • אוסף בעלי חיים אקזוטי ומגוון (למעלה מ-50 מיני בעלי חיים מ- 8 מחלקות שונות)
  • אוסף צמחים נדיר הכולל בין היתר סחלבים וצמחים טורפים.
  • אוסף מינרלים נדיר ברמה מוזיאלית
  • אוסף מאובנים עשיר ומגוון הכולל בין היתר עצמות דינוזאורים אמיתיות ומאובן שלם של קיכוזאור.
  • אוסף מטאוריטים ואבנים מהחלל ומאדים.
  • אוסף פוחלצים עשיר ומגוון
  • אוסף שלדים גולגולות, קרניים וקונכיות.
  • וכן אוסף עשיר של חפצים מההיסטוריה של המדע.

 אוסף זה של מוצגים נדירים וייקרי ערך, שמקביל באיכותו בכמות ובגיוון לאוספים הממוקמים בטובים שבמוזיאונים בארץ, עומד זמין לצוות המרצים של היפוקמפוס אשר משתמשים במוצגים השונים כחלק אינטגראלי מהמוצגים ומהעזרים בשעורים השונים אותם הם מעבירים לתלמידים.

מוצגים אלו, אשר גורמים אפילו לאדיש שבתלמידים לפעור את עיניו ולהביע עניין, יחד עם מגוון הדגמים המכשירים וההדגמות המדעיות המעטרים את כל אחת ואחת מהפעילויות שאנו מעבירים, הופכות כל שיעור להפתעה, הכוללת חווית לימוד רב-חושית אינטראקטיבית ומושכת.

מערכת מחשוב משוכללת לקשר רציף בין התלמידים ההורים וסגל ההוראה:

אנו בהיפוקמפוס רואים במפגש הפרונטאלי בכתה רק התנעה של תהליך למידה ארוך יותר הממשיך ע"י התלמיד לאחר שעות הלימודים בזמנו החופשי בבית. אנו מאמינים כי אם נדרבן את התלמיד ונעמיד לפניו את הכלים והעזרים השונים הנדרשים לכך, יצר הסקרנות שהתעורר בזמן השעור יעודד את התלמיד להמשיך ולחקור את הנושאים הנלמדים באופן אוטונומי עוד הרבה זמן לאחר שהשעור הסתיים.

כדי להשיג מטרה זו, היפוקמפוס פיתחה מערכת קשר ממחושבת וייחודית המאפשרת לצוות ההנהלה ולסגל המרצים לשמור על קשר רציף עם התלמידים והוריהם באמצעות הודעות דוא"ל ומסרוני SMS.
לאחר כל מפגש, מקבלים הורי התלמידים הודעה בדואר האלקטרוני על תוכן המפגש המלווה בתמונות, וכן דגשים לשיחה עם הילד בפגישתם לאחר בית הספר, שאלות מנחות המדרבנות את התלמידים לחזור באזני ההורים על החומר הנלמד, קישורים למקורות מידע ואתרים רלוונטיים באינטרנט להמשך קריאה ומחקר וכן משימות, הפעלות וחידות נושאות פרסים המעודדות את התלמיד להמשיך ולעסוק בחומר הנלמד בשעור מתוך בחירה, עניין וחדווה.
מערכת זו גם מאפשרת להנהלת היפוקמפוס לעדכן את בתי הספר והתלמידים בנושאים אדמיניסטרטיביים, כמו יציאה לסיורים הכלולים בתכנית ותזכורות לתלמידים על ציוד מסוים שיש להביא לשעורים או לסיור.

בנוסף היפוקמפוס מעמידה סגל מרצים מהשורה הראשונה. הסגל רובו ככולו מורכב מאקדמאים מצטיינים בוגרי מסלולי התמחות בתחומי המדע השונים מהאוניברסיטאות ומכוני המחקר המובילים בארץ ובעולם, כאשר אחוז גבוה של המרצים של היפוקמפוס הינם בעלי תארים גבוהים (מאסטר/ דוקטוראט). אולם, לא פחות חשוב מהשכלתם רחבת האופקים הם פשוט מרצים מעולים, כריזמטיים ייצוגיים ובעלי נסיון עשיר בהדרכה ובעבודה עם ילדים ונוער היודעים איך להחזיק כיתה ולרתק את הקהל!

שילוב מנצח- מרצה טוב שיודע לרתק את הקהל, מערך מוצלח ועזרים שמציתים את הדמיון!

שילוב מנצח- מרצה טוב שיודע לרתק את הקהל, מערך מוצלח ועזרים שמציתים את הדמיון!

 יתרונות מקצועיים וטכנולוגיים אלו בשילוב עם סגל המרצים המנוסה והמעולה והסטנדרט המוקפד של היפוקמפוס (הן על רמת המערכים והעזרים והן על טיב ואיכות השירות) הביאו את היפוקמפוס היום לעמוד בראש תחום ההעשרה המדעית, והשם והמוניטין של היפוקמפוס מוכר, מוערך והולך לפניו.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת למידע נוסף, שאלות והבהרות,
וכן להגיע אליכם לפגישת היכרות,

בתודה, ובצפייה לשיתוף פעולה פורה,
עדי מוסקוביץ, בעלים-מייסד ומרצה.

להשארת פרטים לחצו כאן…

ליצירת קשר טלפוני חייגו:

עדי: 050-8787990

משרד (טלפקס): 03-9707090

מעבדה(טלפקס): 077-450-50-40